Roadtrip

2014-08-17 @ 00:07:42

1 Maj

2013-05-01 @ 20:00:52

Idag tog jag och Ola vara på det fina vädret och promenderade runt i Slottskogen efter frukosten. Vi hamnade tillslut i Botaniska Trädgården, där vi tog en kaffe i vårsolen.

Egypten

2013-03-02 @ 18:16:16

Nyår i Berlin

2013-03-02 @ 17:51:27
Nyåret firade vi i Berlin.

I en hyrd bil/buss åkte Ola, Björn Linus Fredrik, Jennifer och jag ner över natten och anlände tillslut till vår hyrda lägnhet. På Nyårsafton kom ytterligare 6 vänner ner och gjorde oss sällskap. Efter att vi gjort oss fina och bråkat om de största badrummet, (som vi flickor fick) beställde vi kinamat och samlade ihop alla möbler vi kunde hitta i lägenheten för att skapa ett långbord.

Därfter taggade vi inför tolvslaget och gick ut på Berlins gator för att skåda alla förverkeri.

Fyra dygn som innehöll Tyska gayklubbar, billig alkohol, nattliga promenader, rundpingis,  trånga photobooths, rökiga barer, beerpong, och mycket mer.

Julfesten på Linnégatan

2013-03-02 @ 17:14:00
Precis innan jul bjöd jag och Ola hem vänner på en julfest. Vi blev salongsberusade på glögg i alla smaker, mätta på hembakat julgodis och högljudda under ett Nintendo 64, MarioCart tunering.

Det såg lite ut såhär:

Köpenhamn

2012-11-25 @ 16:41:00
Förra helgen åkte jag och Ola till Köpenhamn över helgen för att fuskfira vår 3årsdag. (en helg för tidigt)

Vi promenderade runt i Norrebro och Vesterbro, kramdes för att hålla värmen, och åt gott varje kväll.

Detta torn fick vi för oss för att bestiga, och efter många slirkliga trätrappor var vi på toppen.Där blev jag plötsligt fruktansvärt höjdrädd och klamrade mig fast i koppartornet.

Men utskien var fantastisk (dels för att jag hade en söt kille att titta på också)

Sedan gick vi på museum och njöt av dansk design och historia.

Den sista kvällen gick vi på Tivolit som verkligen tindrade. Julstämmingen var på topp och vi bara myste bland alla tusentals ljus och juldofter.

Malaga

2012-11-25 @ 14:44:36
För två helger sedan tog jag och några vänner en spontan resa till Malaga. Vi levde på Tapas, vin och oliver. Promenerade runt i den gamla staden bland uteserveringar, och trånga gränder.

Alla fasader hade vackra färger och pryddes av gamla fönsterluckor och små balkonger, och när det börjarde småregna tog vi skydd i gamla kyrkor och katedraler.

På kvällarna ramlade vi runt på kullerstensgatorna lite smått berusade påväg till nya dansgolv.

Det var så skönt att känna solen i ansiktet igen. Kunna gå barbent i klänning, och känna att regnet för första gången på månader var sommarvarmt.

WOW

2012-08-13 @ 20:29:42
Lite bilder ifrån Way Out West. Finaste helgen på länge!

Sommarstaden

2012-07-16 @ 20:24:11
Längesedan jag tittade in här, men kan börja med på en update från helgen som varit.
Jag och ola tog en trip upp till Strömstad och det fina vädret. Vi slog upp vårt tält och promenerade sedan runt i staden.
På kvällen kom Isabelle och Emil upp från Uddevalla för att göra oss sällskap.
Vi satte oss på en brygga och drack vin och åt jordgubbar tills solen gick ner och vi drog vidare ut på stan.
Söndagen spenderades på Koster.
I väntan på färgan.
Fina Isabelle.
Vi hyrde oss två tandemcyklar och trampade runt på den fina ön. Vi hittade en strand med det klaraste vattnet.
Vi gick sedan upp på Kosters utsiktsplats och njöt av den vackra vyn.
Världens finaste.
Vi hittade sedan en allmän trädgård som vi tittade in i. Där fanns det massa fina växter i vackra färger, och gröna härliga gömställen som eftermiddagssolen hade hittat.
En fotograf hade en utställning i en utav växthusen.
Det var den mysiga helgen, och vi sa hejdå till Strömstad och Koster för denna gången.

Jag längtar

2011-09-20 @ 15:01:13

Det har regnat i snart en hel månad känns det som.

När kommer jag sluta se grått?

Little Lion Man

2011-09-20 @ 14:34:03

Mycket har hänt sedan jag var här sist. Tyvärr blev det ingen Norge trip för min del. Några av oss fick jobb här hemma, så det sluta med att endast tre kunde åka upp. Det i sin följd ledde till att hyran skulle bli så hög att vi hade gått +-0.

Sedan dess har jag arbetat i olika receptioner, fikat med en utflyttad vän och lånat ut min soffa till vänner som ska cykla ner till Portugal.

Nu försöker jag intala mig själv att hösten faktiskt har börjat, försöker vänja mig vid att alla bladen på träden inte längre är gröna, och att det kommer ta flera månader till jag få känna solen bränna mitt ansikte igen.

Låt på repeat: Little Lion Man - Mumford & Sons

Trondheim

2011-08-22 @ 00:29:18

Så här såg en del av vår två dagars resa upp till Norge ut. Vi trängdes alldeles för länge i en alldeles för liten bil. Fick tvärbromsa i fjällsbyar pågrund utav våghalsiga får. Sov på golvet i en idrottshall. Åt billig mat på Ikea, och blev total förälskade i en lägenhet vi besökte på en visning.

För ja... Vi hoppas kunna packa våra väskor och snart bosätta oss i Trondheim.

Nu håller jag tummarna om jobb besked, och positiva samtal från mäklare. Hoppas Hoppas Hoppas

Roadtrip

2011-08-17 @ 18:17:14

Dags för roadtrip!

Om några timmar sätter sig Linn, Ola, Josefin, Björn och jag i en bil, där vi ska stanna i ca 10 timmar. Jag har laddat upp med hembaktamuffins och flera termosar med svart kaffe - Här ska ingen somna bakom ratten!

Tillbaka på Fredag kväll!

Boy back in town.

2011-08-15 @ 15:54:13

Nu är han hemma.

Och jag bara spenderat de senaste timmarna med min kind mot hans nyckeben.

LYF

2011-08-13 @ 23:23:21

Just nu vill jag bara tillbaka till djungeln. Åka långsamt med båt djupare in bland träden på en brun flod. Endast höra apor och fåglar, och tvätta sig i en bäck med en stulen hotelltvål.