Minnen jag aldrig fick ta del av

Det är lustigt vad man kan hitta när man undersöker en byrålåda som man aldrig lagt märket till innan. För i vardagsrummsmöbeln hittade jag en riktig skatt.

I en liten låda hittade jag vackra fotografier min mormor en gång hade tagit.









Och bredvid dom, gratulationskort på hennes konfirmationsdag. Dom var till en viss Elsa Svensson, ett efternamn jag inte visste att hon hade haft.



I lådan fanns även mormors gamla historabok från skolan. Där stod det mycket om svergies mörka skogar och kalla vintrar.





Min morfars avgångsbetyg lyckades jag också hitta. tydligen var hade han ett väldigt gott uppförande, dock gick välskrivingen sådär... Komiskt eftersom  han senare blev journalist på Göteborgsposten.





mormor och morfars bröllopsfoto.



Min mamma hade tydligen varit väldigt duktig i söndagskolan, när jag läste igenom hennes medlemskort. Guldstjärnor varje termin.



I en gammal poesibok hittade jag ett musikstycke skrivet av min mormor, med noter och allt. Jag hade inte en aning om att hon kunde skriva sådant.








Det var en extrem rolig överaskning att hitta alla dessa minnen, och jag blev så glad över att sådana här saker faktiskt sparas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0