Längtan

Thailand. världens vakraste plats, som just nu känns så himla långt borta.

Men när jag läser vad jag skrev när jag precis hade kommit tillbaka till sverige, kommer längtan och minnerna tillbaka.

Ja vill tillbaka till de turkosa vattnet. fuktiga luften. fina människorna. och den varma solen.
Jag vill höra ljuden från djungel om natten, höra ljuden från gatan på morgonen.
Jag vill känna lukterna. jag vill känna de ljumna vattnet, och den finkorniga sanden under mina fötter.

Jag vill tillbaka till sagan...







Det fanns små krabbor som sprang över stranden, men när man kom för nära kröp dom ner i sina håligheter.



Maten var fantastisk.







En natt blev det strömavbrott på hela ön. Då fick jag ett litet ljus av hotellchefen. Hela ön blev plötsligt tyst och man kunde höra alla ljud från djungeln.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0