Clean

Mitt rum är nu så städat som det kan bli en onsdagsnatt. Bortglömda saker har hittas. Speciella föremål har fått nya platser och det bästa av allt är att jag nu kan hitta allt. eller det mesta.


Min lilla 70-tals byrå fick en hedersplats på min fönsterbräda, brevid mina finaste snäckor från Thailand.



Mina gamla kakburkar och cigarettlådor som jag fyndade på en loppis i Dalarna, används nu som förvaring för mina målarredskap. Nu har jag äntligen koll på alla mina penslar och färger.



Kläderna  har prydligt hängts upp istället för att ligga på golvet.



Och mina tidningar fick ligga i min gamla doktorsväska som jag fått av farfar.



Lappar som jag vill spara, biljetter till konserter som rörde, teckningar som jag är stolt över, och foton som betyder något speciellt fick hamna på spegeln. där kan jag alltid se dom varje dag. Där finns minnen jag vill behålla.



På fönsterbrädan fick även böcker som jag tycker extra mycket om ligga.



Eftersom jag är en väldigt rörig människa inuti och att det kan spegla hur mitt rum ser ut, kan det ibland vara skönt med lite ordning och reda att vila ögonen på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0