Malmöö

Lördags vaknade jag tidigt i en varm säng på Björkö, slängde på mig lite kläder och satte mig i bilen.

För jag och Ola skulle åka till Malmö över helgen.
Och det visade sig bli två super fina dagar.

Håkan var med.



Och halvägs framme kom snön. Som fullständigt vräkte ner.


Vilket gjorde att julstämmningen i den sydligaste delen av Svergie var på topp!


Efter att vi checkat in på hotellet strosade vi oss runt bland de snötäckta gatorna, och hamnade på en skivaffär/cafe.





Där hittade jag många fina vinylskivor som var för dyra för att få följa med hem.





Men Oh vad jag gärna ville att plånboken skulle räcka till.







Vi gick till ett jätte mysigt cafe som låg vid lilla torg, med muffins som måste varit bakade i himlen.


Sedan blev det mer promenerande på gatorna samt ett försök till en "gruppbild" som gick sådär.



En affär som endast sålde ost, som jag blev tvungen att ta kort på.


Sedan gick vi tillbaka till hotellet för att göra oss iordning för kvällen. Det blev en resturang som bjöd på en helt oförglömlig orientalisk fondue (stavning?) som fick oss att rulla där ifrån.

Här någonstans glömdes kameran bort men hittades igen på morgonen. Då tog jag kort på Ola i den fina fönstret som vi hade på rummet. Jag älskar fönster som man kan sitta i.



Utcheckningen blev lite kaosartad då brandlarmet plötsligt började tjuta under frukosten. Hela hotellet blev galet och besökarna rusade runt i korridorerna.

Dock visade det sig  vara ett falsk alarm. Någon stolle hade inte förstått att man inte kunde låta en dörren till ångbastun vara öppen. Men skånska brandmän i lobbyn säger jag inte nej till!

Helgen blev precis som jag trodde. Full med pussar kramar och skratt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0