Thunder



Just nu piskar regnet mot fönstret, och åskan närmar sig lilla Björkö. Men trots ovädret utanför har dom senaste dagarna bara bestått av sol och bad.

I fredags åkte jag till Marstrand för att se vad den ön har att erbjuda denna sommaren. Det blev salta dopp, promenader på varma kullerstensgator, och nattliga utflykter. Jordgubbar staldes ur en parkerad lastbil tidigt på morgonen, och kroppar trängdes ihop i en liten bil som blev kvällens sovplats.

Två spontana dygn som kommer att göras om.

Förutom Marstrand har dagarna involverat mycket annat. Solen bjudit på många timmar utomhus, och min solbrända kropp är resultatet.




Vissa morgnar orkade man göra en extra fin omelett.




Och andra kunde man ta segelbåten ut till den närmaste ön för att köpa glass, eller fiska.











Dagarna har varit väldigt fina, men det bästa är att jag vet att jag har lika fina dagar att se fram emot.

Nu ska jag snart gå och lägga mig, och slå myggorna som hunnit komma in i huset innan regnet föll. Men först ska jag krypa emellan världens mysigaste armar och kolla på tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0