Takfest


För några dagar sedan så låg mamma och jag i sängen bland alla duntäcken och myste med kattungarna. Då kommer pappa inspringades och säger att vi ska ha takfest.

Mamma och jag tittar frågande på varandra och säger samtidigt "vad är en takfest?"

Tydligen hade pappa precis byggt färdigt taket på vårt förråd, och detta skulle firas. Lite små suckandes gick jag och mamma ut på pappa oder, och fick syn på en stege som ledde upp på taket.

"Dit upp går inte jag" sa mamma så snabbt hon kunde, men jag tog tag i henne och sa att man måste leva lite.

Väl uppe på taket hade pappa dukat upp med glas och rosa bubbel. och där satt vi och hade den bästa takfesten någonsin. Spontant och fint.

Jag var onykter hela förmiddagen efter det. Det var ju innan frukost for god's sake!




Det taket är min nya stjärn-tittar-plats. Det kommer bli så himla fint att ligga där om kvällarna.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0